webinar
Proces zarządzania wierzytelnościami
15 stycznia 2025 | online | godz. 9.30 - 12.30
Spis treści
Udział w webinarium może być zaliczony jako element obligatoryjnego doskonalenia zawodowego radców prawnych. Czas trwania webinarium: 3 godziny szkoleniowe (1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
Formularz zgłoszeniowy
Zapraszamy do udziału w unikatowym szkoleniu w formule online podczas którego jego uczestnicy:
- zdobędą wiedzę w jaki sposób budować i efektywnie zarządzać procesami w obszarze należności
- poznają sposoby usprawniania / modyfikacji istniejących procesów, tak aby przynosiły jak największe korzyści a jednocześnie wspierały biznes
- poznają narzędzia i techniki jakie można wykorzystywać w celu usprawnienia procesu
- dowiedzą się, jak zbudować i utrzymać dobre relacje z klientem w procesie skutecznej windykacji.
- przećwiczą z pomocą Prowadzącej budowę procesu zarządzania wierzytelnościami
Z udziału w szkoleniu najwięcej skorzystają menedżerowie zarządzający działami windykacji oraz weryfikacji klientów, którzy stoją przed wyzwaniem zbudowania procesu skutecznego odzyskiwania należności w spółce.
To autorski program prowadzącej szkolenie, Justyny Wardy, posiadającej wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania należnościami i windykacji B2B. Ze względu na bardzo praktyczny charakter spotkania liczba miejsc jest ograniczona.
Program
Webinar odbędzie się w godzinach 9.30 - 12.30.
(w trakcie planowana jest 10 minutowa przerwa)
Sesja 1 Budowanie i efektywne zarządzanie procesem obsługi wierzytelności end -2 -end
- Przedstawienie i omówienie definicji procesu.
- Określenie roli procesu w zarządzaniu wierzytelnościami.
- I Filar do wdrożenia procesu – tworzenie mapy procesu oraz ustalenie poziomu odpowiedzialności.
- II Filar tworzenie KARTY PROCESU – Przedstawienie elementów składowych kart procesów: opis poszczególnych elementów , mierzalność procesu.
- III Filar Standardy procesu – procedury, instrukcje, formularze, drafty umów co jest najlepszym rozwiązaniem w procesie zarządzania wierzytelnościami – praktyczne rozwiązania
- Windykacja – jak wdrożenie procesu wpływa na poziom odzyskiwania należności oraz na relację z klientem.
- Firma z procesami vs firma bez procesów - omówienie korzyści wynikających z wdrożenia procesu zarzadzania wierzytelnościami
Sesja 2 Omówienie głównych elementów składowych procesu zarządzania wierzytelnościami.
- Procedury – ustandaryzowanie działań
- Weryfikacja kontrahenta - określenie ryzyka współpracy
- Monitoring – aktualizacja informacji na temat naszego klienta
- Windykacja - efektywne i oparte na relacji biznesowej odzyskiwanie należności
- Procedura jako podstawowy element procesu zarządzania wierzytelnościami
- Rodzaje procedur wpierających proces zarządzania wierzytelnościami
- Omówienie elementów składowych procedury – cel, zakres oraz odpowiedzialność
- Przygotowanie procedury i praktyczne zastosowanie – studium przypadku
- Argumenty „za” i „przeciw” wdrażaniu procedur – otwarta dyskusja
- Metody weryfikacji kontrahenta – czyli co wiemy o naszym kliencie i jak ważna jest ta wiedza z perspektywy biznesu
- Skąd pozyskać dane gospodarcze aby zweryfikować wiarygodność kontrahenta – otwarte rejestry vs płatne rozwiązania
- Z jakich narzędzi skorzystać aby zoptymalizować proces oceny klienta
- Czy weryfikacja kontrahenta musi być kosztowa ? - praktyczne wskazówki jak optymalizować proces ograniczając koszty
- Monitoring – jak monitorować klientów w czasach niepewności ekonomicznej
- Narzędzia wykorzystywane do monitoringu kontrahentów.
- Omówienie zasad tworzenia skutecznego monitoringu. Nie ilość a jakość informacji jest dla nas kluczowa
- Automatyzacja monitoringu kontrahentów w celu usprawnienia procesu – wykorzystywanie własnych systemów vs wykorzystywanie zewnętrznych systemów
- Limity kredytowe – metodą ograniczenia ryzyka powstawania należności nieściągalnychMierzalność procesów – jakimi wskaźnikami ocenimy efektywność wprowadzonych zmian w procesach.
- Omówienie kryteriów według których przyznawane są limity kredytowe
- Umowa o limit kredytowy – jakie elementy musi zawierać aby skutecznie zabezpieczyć należności
- Tworzenie umowy o limit kredytowy – krok po kroku
- Wykorzystywanie systemów wewnętrznych do zarządzania limitami klientów w praktyce – case study
- Prezentacja oraz omówienie przykładowych wskaźników
Prelegenci
Justyna Warda - menedżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania należnościami oraz windykacji B2B w firmach handlowych oraz produkcyjnych. W swojej obecnej roli skutecznie buduje oraz optymalizuje procesy obsługi należności w tym monitoring oraz windykację. W obszarze zarządzania ryzykiem odpowiada za proces oceny zdolności kredytowej klientów. Współpracuje z wywiadowniami gospodarczymi, biurami informacji gospodarczej oraz kancelariami prawnymi i komorniczymi. Koncentruje się na poszukiwaniu nowych rozwiązań zwiększających efektywność oraz rentowność procesów. Na swoim koncie ma wdrożenie systemu informatycznego wspierającego pracę działu windykacji, co pozwoliło na zwiększenie rentowności procesu. Ekonomistka z wykształcenia, jest także absolwentką studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej „Kompetencje psychologiczne i negocjacyjne w firmie” dzięki którym zaktualizowała i poszerzyła wiedzę z zakresu psychologii oraz technik negocjacyjnych. Ceniona prelegentka podczas wielu konferencji branżowych organizowanych z sukcesem dzieląca się wiedzą oraz zdobytym doświadczeniem.
Warunki udziału
- Koszt udziału jednej osoby w webinarium: 460 PLN + 23% VAT
Koszt zawiera udział jednej osoby w webinarium zgodnie ze zgłoszeniem, materiały i certyfikat. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl (uprzejmie prosimy o kontakt, jeśli wolą Państwo formularz w formacie PDF do wypełnienia i przesłania skanu) doraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 2 dni robocze przed datą webinarium. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres biuro@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 2 dni robocze przed rozpoczęciem webinarium pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.