warsztat
Zarządzanie windykacją polubowną
21-22 czerwca 2017 r. | Hotel Mercure Warszawa Centrum | Złota 48/54
Spis treści
warsztat dostępny również w formule in-house
Formularz zgłoszeniowy
Plik PDF
Partnerzy
Frazy kluczowe: windykacja polubowna, proces windykacji, należności finansowe, odzyskiwanie długów
UWAGA! NOWY TERMIN: 21-22 czerwca 2017 (środa - czwartek)
Warsztat kierowany jest do wszystkich zarządzających i kontrolujących proces windykacji polubownej. Mogą też być nim zainteresowani pracownicy uczestniczący w szeroko rozumianym procesie odzyskiwania należności finansowych klientów detalicznych.
Program wprowadza uczestników w tematykę wykorzystania narzędzi analitycznych w występujących zjawiskach masowych odzyskiwania należności finansowych. Zakres szkolenia nie obejmuje zagadnień negocjacyjnych, prawnych oraz psychologicznych, które najczęściej funkcjonują już w organizacji, obejmuje natomiast wykorzystanie zaawansowanych narzędzi analitycznych do budowy efektywnych i automatycznych procesów windykacyjnych.
Uczestnicy zdobędą cenną wiedzę pozwalającą określić zbudowanie ustrukturyzowanego procesu podejmowania decyzji o wyborze akcji i narzędzi windykacyjnych oraz monitorowania ich skuteczności. Oprócz tego zdobędą praktyczne umiejętności w obszarze budowy mechanizmów gwarantujących efektywne wykorzystanie modeli analitycznych w celu zwiększeniu poziomu odzyskiwania długów.
Program
DZIEŃ I 21 czerwca
10.00 - 12.00 Sesja 1
- Świat teoretyczny vs. świat realny
- Idealne dane i procesy przygotowawcze
- Jak testować wyznaczanie reguł po ilu dniach wykonać pierwszy kontakt?
- Jak liczyć efektywność kampanii windykacyjnych?
- Jak mierzyć i przygotowywać skuteczne skrypty rozmów?
- Czy można odseparować zdarzenia i zmierzyć ich wpływ na działania klientów?
- Jakie dane mówią o kliencie a, jakie dane mówią o procesie?
- Jak mają być przygotowane dane i procesy, by móc odpowiedzieć na pytanie: co zmienić, by efektywniej odzyskiwać zobowiązania?
12.00 - 12.15 przerwa na kawę
12.15 - 14.00 Sesja 2
- Elementy procesu windykacji polubownej:
- Baza danych i gromadzone dane o akcjach windykacyjnych i ich efektach
- Wpad do windykacji: moment urodzin klienta windykacyjnego
- Podstawowe zdarzenia windykacyjne
- Mechanizmy scoringowe
- Strategie windykacyjne
- Dialer i jego konfiguracja
- Zwroty i zarządzanie listami
- Time-To-Vontact, follow-up
- PtP (promise-to-pay) i BrokenPtP (broken-promise-to-pay)
- Self-payment
- Champion-challenger i grupy kontrolne
- Masowe zjawisko kontra indywidualny przypadek:
- Parametry: PD (probability of default), PR (probability of response), LTV (life-time-value), itp.
- Wybór kanału, czasu i treści komunikatu
14.00 - 14.45 przerwa na obiad
14.45 - 17.00 Sesja 3
- Pomiar procesu windykacji:
- Krzywe spłacalności RR (recovery rate)
- Flow-rate
- Bad rate i scoringi
- Mierniki efektywności strategii windykacji
- Mierniki operacyjne kontra analityczne i statystyczne:
- Czy można zarządzać windykacją tylko operacyjnie?
- Czego nie dowiemy się z mierników operacyjnych?
- Dodzwanianie się, liczby obietnic i przełamań
- Mierniki rentowności procesu i jego elementów
- Co by było bez windykacji?
DZIEŃ II 22 czerwca
09.00 - 11.00 Sesja 1
- Budowa efektywnych strategii windykacyjnych
- Dbałość o czystość danych i prób losowych
- Czy niskie ryzyko oznacza zawsze self-payment?
- Co to jest Reject Inference w windykacji?
- Modele uplift, inkrementalne
- Wieczne testy i samouczenie
- Deeplearning
- Nowości technologiczne:
- Badanie nastrojów rozmówcy
- Text Mining
- Sieci społecznościowe
11.00 - 11.15 przerwa na kawę
11.15 - 13.00 Sesja 2
- Symulacje i studium przypadków strategii windykacyjnych - 1
13.00 - 13.45 przerwa na obiad
13.45 - 16.00 Sesja 3
- Symulacje i studium przypadków strategii windykacyjnych - 2
Prelegenci
Serhij Fuks
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, zdobytym w trakcie pracy w wielu krajach: Ukraina, Holandia, Wielka Brytania, Czechy, Węgry i Polska. Analityczny, skuteczny w budowaniu strategii, zarządzaniu sprzedażą, zmianą i re-engineeringiem oraz w kierowaniu zespołami między-funkcyjnymi. Ceni etykę, różnorodność, pasję i zaangażowanie oraz ciągły rozwój poprzez otwartość na zmiany i stawianie sobie wyzwań. Posiada 3 dyplomy: MBA (Manchester Business School, Wielka Brytania), oraz magister ekonomii (Włochy), magister matematyki (Ukraina).
Karol Przanowski
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze Credit Scoring. Jego pasją jest budowanie, monitorowanie i walidowanie modeli analitycznych. W okresie swojej kariery wielokrotnie budował efektywne procesy biznesowe w zakresie ryzyka kredytowego, CRM analitycznego i szeroko pojętego consumer finance. Komunikatywny, otwarty na zmiany, czerpiący ogromną satysfakcję z dzielenia się wiedzą. Jest autorem wielu publikacji naukowych oraz książek. Doskonały mówca, wielokrotnie angażowany podczas wykładów, warsztatów i konferencji. Nauczyciel akademicki Szkoły Głównej Handlowej, magister matematyki i doktor fizyki (Uniwersytet Łódzki) oraz posiadacz dyplomu MBA (PAN, Polska).
Warunki udziału
Koszt udziału:
- Pierwszy zgłoszony uczestnik: 2 500 PLN + 23% VAT
- Drugi i kolejny uczestnik z firmy, uczestnik poprzednich warsztatów Personalities: 10% zniżki (zniżki nie łączą się)
Koszt zawiera udział jednej osoby w warsztacie zgodnie ze zgłoszeniem, materiały, certyfikat i catering. Warunkiem uczestnictwa jest odesłanie na adres a.kraszewska@personalities.pl skanu wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub przesłanie wypełnionego formularza na witrynie www.personalities.pl oraz wpłata w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, lecz nie później niż na 3 dni robocze przed rozpoczęciem warsztatu. Ewentualną rezygnację z udziału należy przesłać na adres a.kraszewska@personalities.pl. W przypadku rezygnacji później niż na 3 dni robocze przed rozpoczęciem warsztatu pobrana zostanie opłata w wysokości 100% opłaty za udział. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w warsztacie powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Możliwe jest zastępstwo zgłoszonego uczestnika. Wpłat należy dokonywać na konto: 84 1300 0000 2016 9613 8000 0001 (Alior Bank). W tytule przelewu prosimy wpisać imię i nazwisko uczestnika. Przesłane zgłoszenie jest jednoznaczne z zawarciem wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a firmą Personalities Katarzyna Łasak; oznacza akceptację warunków uczestnictwa i zgodę na przetwarzanie przez Organizatora danych osobowych zgłoszonych uczestników w celach promocji i marketingu. Wyrażający zgodę na przetwarzanie danych mają prawo kontroli i weryfikacji przetwarzania danych, które ich dotyczą oraz do odwołania udzielonej zgody.